Friday, March 18, 2011

tsunamisaimen

assalamualaikum ahli tingkat (baca: members of the floor)


i'm currently enjoying the 'box of chocolates' that Allah has given me for this short lifetime. many are sweet, some are bitter, and the best are always the bittersweet ones; All the while knowing; that one day, there'll be no more left. wallahua'lam.


sebelum sesi merapu tengok gambar dulu kala time sekolah.happy-go-mati gila.*reverse lah masa..reverse lah masa
(ulang sampai sem depan)


sek o lah....se ko lah..s eko lah.tahun 1963

time tunas saintis tahun 1976.

acewahhh..intro pun dah berkata-kata hikmat bagai.dah besar-besar nie kau akan melalui macam-macam weh sampai satu ketika kau rasa bersyukur jalan hidup berbentuk macam nie sebab nanti ada gak cerita berfaedah pasal kehidupan nak cerita kat cucu-cucu.lantak la cucu aku nak tidur berdengkur ke buat muka protes or rebel macam mana pun aku nak cerita gak.biasalah..orang-orang tua kan  mesti nak cerita salah-silah segala keturunan apamende semua tuh even kau buat muka bosan pun dia main bantai je cerita.sampai kena buat-buat pengsan baru stop.eh over kau eyda! so aku nak buat macam tu gak kat anak cucu aku.apedehal! 


make it short and simple la dey.oke..hidup ni akan sumpah bosan gile le kalau tak merasa susah ke sedih lepas tu gembira then terjunam balik.alaa..macam cerita drama tapi takde la meleret sampai 532 episod..ptffff!


***ini iklan


plkn yang syiokkk!..sumpah saya lupa dah nama mereka dalam ni.terok kan saya.mungkin ini pada tahun 1985 itu pasal boleh lupa.


lawak sangat dah pakai baju loreng nie.muka dah macam kena celup kuah kicap.konon-konon aktif la..la da da =.='


oke sambung balik..kira macam meskipun satu ketika tu kan kau dah tertunduk frust.then terduduk lagi.pastu orang langgar kau sampai tersembam jatuh.gila mengayat hati keadaan time tu.elok-elok dah pandai nak bangun sendiri ada orang bagi penyepak dua tiga das.tersembam balik muka kat tanah.dugaan dah macam brader-brader askar wataniah dah.tapi nanti satu hari yang indah mesti kita akan dapat kebahagian balik.dapat hidup dengan tenang.and time tu memang akan menghargai hidup tak hengat la..so jangan nak mengeluh sangat or berputus asa kalau berada dalam stress tahap cancer ke tujuh sekalipun sampai nak terjun kolam, telan seterika,cukur kening ke ape.no no no..*sampai jari telunjuk gerak ke kiri dan ke kanan.


aku tengah bagi semangat kat diri sendiri gak ni actually.lately selalu je dengar coursemates nak stop study la..give up semua.terbelah belah dah pencil akibat geram. sebab memang penat.like seriously sangat penat.penat betoi (penat betapa seriousnye kepenatan aku smpai ulang tiga kali) seronok sangat ke hari-hari tidur pukul empat lima pagi then memang takde masa untuk cantikkan diri sendiri apatah lagi untuk orang lain.pergi kelas kadang-kadang muka macam orang padi je.oke tak lawak..


maksudnya macam terumbang-ambing sebab masa macam tak cukup.stress dia kemain tak yah cakap semua bagi project minggu nie, minggu depan submit.seminggu 3 to 4 task..nasib baik aku macam ada darah pahlawan.kira gagah la juga bertahan.eh kadang-kadang dok termenung and cari mood dah 56minit fikir nak start subject mana dulu...termenung pun kadang-kadang boleh mengundang migrain *lagu tsunami berkumandang (tiba-tiba)


***ini iklan kedua.


merentas desa kategori kanak-kanak rabun tahun 1987 

tahun 1988.dulu aku suka baring atas padang.aku penggemar bau rumput tegar.aku unik kan..kan..kan..*tak pasal pasal

tahun 1989.lawan sunderland.kami menang 3-0.eh ke 16-7. bravahhhhhh!!!!

tak habis lagi ni..sekarang kecoh pasal tsunami and earthquake.ni kat kepala aku tsunamisaimen melanda tak siapa yang tahu...ewohh! maksudnya kat kepala assignments manjang.entah zaman bila aku start bertanggungjawab terhadap assignment dok au.ada suatu hari aku punya pening kemain hebat.lain macam pening dia sampai aku rasa nak makan kek stoberry time tu gak.nak menanges pun ada.tapi aku tidur punya tidur terus hilang pening.hebat betul kuasa tidur ni rupanya. belom fikir pasal ehem ehem..ehem ehem..ehem ehem..ohok ohok ehem *eh batuk la pula.malas lah taip dah.ehem ehem sampai pagi.


***ini iklan ketiga


pertandingan kutip ikan emas.tahun 1995

kuala perlis di hatiku *konon.ini tahun tak berapa nak pasti.lebih kurang 90-an gitu.

tapi takpa.benda kejup je kawan-kawan.saja je nie nak uji iman ni..haihh.


insyaallah.everything is gonna be alright just perfect. ;)


aku dok selit-selit gambar lama-lama sebab saja nak bagi datang mood seronok sikit.rindu pun ada.dan paling benar..saja buang masa.malam ini tema hidup saya adalah malam membuang masa.tapi asyik sakit kepala tak tidur malam.badan sakit baq ang.tulang belakang rasa dinodai. *dah tak tabah


semoga saya ketemui jalan untuk tidak sakit belakang lagi. *tiba-tiba lagi


p/s:  i will stop loving you when an apple fruit grows on a mango tree on the 30th day of february. :)