Sunday, May 15, 2011

bbq g-teng versi lambat benau hapdate nye

assalamualaikum kailan.


haha..lambat update pasal nie sebab terlalu teruja berada di rumah.aritu teruja baru habis exam.teruja sebab rasa terlalu lapang assignments dah pupus.aku dah campak otak aku pergi bervakasi dah sekarang.bagi dia relax nanti rasa nak guna aku panggil balik sini.sehari di rumah dah naik 1kg.semua benda aku nak buat kat rumah ni gaya dah macam tak balik dua puluh tahun.


tak ada rasa nak menaip panjang.versi panjang dah boleh pergi ke blog kakak hot nie.si ZIKA atau kakak hot lagi sorang KIKI


tapi cerita bermula dengan video ini.ya! kami shopping sendiri.masak sendiri dan makan sendiri.ya! baru ada ciri ciri kekeluargaan di situ.muahh! *tiba-tiba.


yang menda alah video ni rajin nak edit si kila la ni.saksikan lah kami pening sambil beli sambil tu dok kira bajet.aku lak tak habis habis 'Qahhar..nie weh ko tanak beli!' 'yang ni..tanak?'...jumpa menda lain aku jerit lagi.."Qahhar...nie?' nasib baik tak kena lempang.kih3

then ada serba sedikit gambar yang zie tak upload..meh ak upload kan.aku malas nak menaip sebenarnya ni.tengah makan pudding yummmeyhhh!! senak perut oi dari pagi melantak je koje.oke kembali ke agenda asal..

sesi pertama : di dapur untuk memasak makanan.

memang dia ja weh yang memotong.sumpah cepat padat tangkas dan berkarisma.aku nak nolong pun berdebar sebab takut terkedek-kedek.

halus tulus mulus.

last last kami pun tolong sama tapi kemain kecoh la kan dapur.siap kalau boleh nak ber'nobody-nobody but you' kat situ.

ini sebab Qahhar dah menghilang aku and zie tukang rasa.seronok! tukang mempertahankan kubu di dapur.

model iklan susu yang tak minum susu.

sesi kedua : di ruang luar dari dapur ada peniup belon dan pembakar hebat.

tak pasti kenapa ada aku kat sini juga padahal aku bukan tiup pun belon tu.

ya..tudia..sampai kesudah korang membako yea.dah malam baru reti api tu nak membeso.tahniah..mereka memang rajin dan heroes.

sesi ketiga: apabila semua sudah siap sedia..taraaaa!!!!! *drum roll

ya..inilah santapan kami.semua buat sendiri.tapi aku yang tukang rasa ni tak makan makan.shak datang baru aku makan teman dia.ecehh..chef memang handal.nak terpikat tak boleh sebab diadah berpunya.baru je tukar relationship status semalam.ehemm ehemm..haha

muka perut kenyang.suka gambar ini.seperti seisi keluarga. love love

ini pertukaran hadiah.zie ada cerita banyak pasal ni.boleh ke blog dia.dah bagi link tadi.padeyappa!

tajuk perbuatan ini adalah mata dato'...ya jangan tanya mengapa anggap saja ini suatu seni.

maka..tamatlah entri tergendala ini.awat jari kelingking aku cramp.k bai.semoga saya temui jalan untuk menyihatkan jari kelingking saya yang cramp ini.

akhir kata NAK BUAT CAMNI LAGI WEH.MAKAN HARI-HARI PUN TAKPA..JANJI DAPAT BERGEMBIRA DENGAN KORANG. G-10 sangat awesome.

p/s: saya rindu dia.lamanya camp.uhuk