Friday, December 24, 2010

hati dan akai kena ada

Assamualaikum..lama tak update.sebenarnya ada enam entri lagi dok jadi jeruk dalam draft tuh.lepas tu fb pun macam malas lak nak jenguk.


emm..suka soalan nie.kalau tak jadi setia awak nak jadi apa ye?


when i was small i'm brave and strong.sukar menangis.saya tak ada gaun.kalau ada hanya pakai semasa party hari jadi agar nampak comel dan berkeyakinan eh eh? i developed this kind of habits of not showing my tears against any people or whatever that i'm scared of.and now i'm 20 years old.over the years, tears had made me, ME! itu saya sekarang.i dont talk a lot anymore.i wont angry.i dont create fake smile no more .i'm not showing gore face.oh eh i'm crying sebab rasa sangat relieved and then i'll do something seperti tiba-tiba jadi rajin mengelilingi kawasan rumah tanpa motif.perghh..pathetic kadang-kadang.tapi rumah saya best.mendapat ketenangan dan akibat memgelilingi kawasan rumah pun dah boleh masuk kategori jogging.no wonder i makin ramping sekarang! ewohh! *puji lah..pujilah


aah lah..kalau tak setia saya nak jadi apa ye? rugi ke? 


aku berada dalam drama sekarang.created by them.directed by those yang tettt.ajak aku terlibat sama.tapi sebab aku kenal dia awal dari kamu dan kamu.maaf..aku ikut kata hati dan kalau fikir fikir balik memeng aku percaya dia sahaja lah nampaknya.eh memeng pun boleh eyda..malas lak aku nak backspace..tehee


tell you what.when u're doubt to something and kau macam kena decide gak alahai mak enon nak percaya siapa sekarang..starts flash back! make up your mind.think wisely.tak dapat gak jawapan.ask your heart.Allah bagi kita masing-masing hati kan sebenarnya bagus gak kalau nak menilai guna hati..maksud nya menilai hati orang guna mata hati kite? paham dak ni? tak paham pergi baca dari awal entri nie balik..takde le susoh beno nak paham ye dok.bak kata pepatah sir augustus (sesuka hati aku je petik nama pak cik mana entah) ia berbunyi begini.to handle yourself, use your head.to handle others use your?? heart...bijak..*tepuk kuat kuat jom


and kalau kau dah kenal dia macam mana kau senang lah dapat tahu hati budi dia semua.so kepercayaan tu mesti milik dia! but when you have an uneasy, deep gut, hard-to-explain feeling, and you feel like something's gonna happen to you or people around you, trust it. take necessary actions, if you expected it. but when you can't, pray.God made things happen to us, good and bad, for us to learn.oke dear. :)


tapi..ada tapi ye adik adik.pung pang pung pang sampai krismas sat lagi pun takde gunanya.sometimes the heart should follow the mind.tapi kena tahu..kita nie jenis rasional ke emotional? ke ego tak sudah? kalau ego pergi pogo! eh tak..jangan nak ego ego sangat lah ber..kalau dah tahu hati tu disaster elok guna akai jela dik non.tapi kalau rasa instinct kau superduper hebat macam konon-konon mempunyai kata hati yang relevant dan jitu..ewohh! senang je.. ikut. sometimes the heart should tell the mind to stay at home and stop interfering.




mata gua bengkak seksi oi. ngeh ngeh ngeh








p/s: yang oenting tu dalam tuh.dalam hati kena ikhlas der..