Monday, December 13, 2010

ini bukan tips tetapi perkongsian (ke sama je?)

assalamualaikum...kum..kum..


dah beberapa kali aku kena tegur dengan ibu aku yang dia cakap.aku ni kalau dengan budak-budak aku terer je layan tapi kalau dengan orang tua aku macam tak reti layan.maksudnya kalau aku pergi kenduri serta tempat sosial para ibu mesti lah penuh mak cik mak cik je kan.haa..kat situ aku dah macam out of coverage jup.hilang arah tuju dalam hidup. kebarangkalian untuk aku jadi blur adalah 85%.sekarang sedang kesian kat diri sendiri sambil tangan megusap kepala sendiri.


contoh situasi di kenduri.best woo sambil lalu sambil tangan mencapai apa-apa pastu masuk mulut.lalu lagi.buat-buat cari benda sambil amek dua tiga das tembikai.


senang cerita aku memang tak boleh nak join the club menjoyah dengan mak cik mak cik..aku rasa tak faham tiba-tiba nanti.ibu aku kalau kenduri dia mengamalkan konsep "yang kurik itu kundi,anak aku dah besar pandai-pandai lah buat hal sendiri" see..dia akan lesap tiba-tiba macam jumper tinggal aku dengan entah siapa-siapa.


tapi kan..lepas dah ada sedikit pengalaman hidup macam ni.aku dah pandai ambil ikhtibar.senang je rupanya nak layan orang tua or golongan emas ni.first sekali kau kena setting senyum baik punya.mereka ni senang je.bukan nye mereka nak tanya 'cu, anthracycline antibiotic tu jadah ape?'..ataupun 'nak, theorem pythagoras tu nama glamour artis mana?' kau nak jawab pe? kalau aku mau aku hangkut dia balik rumah suruh dia amalkan konsep 'mari meng'google' .gila dedikasi aku.*senyuman perlu dikekal kan walau kau tengah lost and konfius macam mana pun oke.


lepas tu kau jangan la senyap je.nanti dia ingat kau dinding pulak. kalau dia tengah bercerita. selang seli kan dengan 'ouhh'..'aah yea..betul la tuh'..'aah ye tak ye gak'..'laa..saya pun rasa camtu'..haa' nampak tak berhemah nye.punya la dia pung pang pung pang cerita pasal salasilah keluarga dia dari zaman komunis sampai dah ada 56 cucu kan.tiba-tiba sampai part klimaks kau macam nak pitam sebab nak hadam ape yang dia cerita sebab mak cik mak cik kalau cerita plot tak ikut format kementerian pelajaran.kau jangan pitam lagi.kawal diri dan perasaan..sebab comfirm tiba-tiba dia akan ada pertanyaan mengejut macam..' haa..kamu rasa patut ke mak cik berkebun malam ni untuk bersenam'..tiba-tiba kau jawab 'haa..samalah saya memang suka main tennis'..nanti dia backhand kau tak pepasal.ataupun berkecil hati terus suruh hantar dia balik rumah anak no 2 dia kat tanjung malim..entah apa kaitan dengan kau nak kena hantar pula kan.tula..jangan la mengecilkan hati mereka.cerita dorang syok kalau dengar dengan sifat khusyuk dan istiqamah.


lagi satu kau jangan nak mengamuk tak tentu hala kalau mereka salah panggil nama kau.tiba-tiba kau pula suruh dia hantar kau balik rumah mak pak korang.ape ke pesen kau nie.eh maghah la pula.macam atuk aku kan..maklumlah cucu dah macam boleh buat lagi satu kerajaan kot.mestilah kadang-kadang tersasul nama entah sedara yang mana-mana entah.ayah aku dah la adik-beradik sebelas ke hape.nama aku ida..mula mula elok dia panggil aku ida masa borak..lepas tu tiba-tiba jadi ira..haa' sudah! tak semena-mena tiba-tiba borak benda lain jadi rozana pula..tak payah nak mengada nak terguris hati ini pergi luar rumah tiba-tiba nyanyi lagu ziana zain ke.layan kan aja..lepas tu dia akan sedar sendiri.eh ida kan tadi..takpe tok nak panggil jennifer lopez pun saya tak kisah..:D


eh penat dah haa taip..tak susah kan.sama je kalau macam layan budak-budak.kena bagi perhatian secukupnya. kalau kau buat muka endah tak endah sama lah macam konsep kau tak menyahut seruan kerajaan dalam hidup kau.haish..tak wonderpets sungguh!


yang paling penting.bermanis muka.biarlah muka macam isteri mafia pun kalau senyum nanti cramp muscles kat pipi ke.kalau senyum mesti nampak dah sifat mahmudah tu.mana tahu kau on the list dapat jadi menantu dia untuk anak dia yang belajar kat canada tuh.kan dah bertemu jodoh.krik krik krik *bunyi cengkerik


****


aku syok gila layan vampire diaries.aku macam rasa aku dengan damon salvatore ni ada hubungan kimia lah.'damon..i rasa rasa i tercipta dari tulang rusuk kiri you lah.jom kahwin'..hahaha.diam lah ida.

tiba-tiba lari topik kan.vampire bagai.yela..nak suruh aku layan animal planet ke? tahan 5minit aku tukar.ingat aku pegawai perhilitan? takpe lah janji aku macam ada mood banyak nak menaip.siapa baca memang akan dapat kasih sayang yang tak berbelah bagi.korang pilih lah.kasih sayang aku or damon salvatore? hahaha' ke korang pilih KLCC? grr..

oke toodles.

p/s: trust is vital.We were too young. We were foolish. They say your first love seemed so perfect, until you meet your second.