Sunday, October 25, 2009

poco-poco ke pocong-pocong?

tibe2 aku teringat pasal poco-poco bile syasya cakap dia nak nyanyi lagu poco-poco dan aku pula menari'oh wow' i joen taming sari di sini (terasa comel) tp aku hadir dalam 3 ari jek pastu aku bosan' lenguh sendi2 aku..baek aku p training taekwondo.wuhuu!

ini dengan long-lost-buddy..farah' itu muka terbakar' suci kan!

ouh' tell u what' aku sangat mencintai poco-poco ini since aku masuk plkn lah! aku tak tahu pun aktiviti ini wujud kat atas bumi nie sampai JL beritahu petang ini riadah kita buat poco-poco' aku lak dengan confident tanpa sebarang sangsi bila member aku tanya buat apa? aku jawab kite men pocong-pocong ptg neh' saket otak aku pikir apekejadah la main pocong-pocong neh' siap lompat2 dalam dorm lagi dengan para sahabat yang sama-sama tak mengerti apa itu poco-poco. asal kat maktab dulu mereka tak ketengahkan budaya poco-poco nie en? sihat ape aktiviti ini. kalau aku dah tahu awal2 boleh aku buat muka bongkak menari angkat2 kening kat dorang yang terpinga-pinga dok hafal steps..haha


bila tiba saat kejadian' aku biasa lah' bab nak menari ke aerobik ke terkinja-kinja ke memang aku bersemangat benar tapi kalau kawad aku pura-pura sematkan sikap bersemangat sebab aku assist squad kompeni alpha!! ish' skali JL ckp 'start the music bebeh' aku dah start kerut dahi tapi boley gelak lagi' irama lagu tuh aku x dapat nak describe macam mane tp macam cakap nogori jo eh..nak aku nyanyi x..nk? nk? ouh step ia sangat buat aku teruja..boleh kurus okeh! silap..ia datang berpakej..muka jadi gelap juga' ah' aku singkirkan sifat puteri lilin janji aku ley menari..haha.(padahal abeh plkn membebel dah macam anak hindu je wajah aku)

tapi malang gila' nama aku KJ amek suh joen merentas halangan pule' so dihari
menteri-apa-nama-entah datang kem aku tuh aku tak dapat nak gedik-gedik menari poco-poco sambil pegang pom2..huu! (hampa tahu' masuk merentas halangan kulit tapak tangan aku melecet kot..sebab hari2 training kat monkey rank tuh' tapi bes gak tarzan swing..aku rasa gagah.haha)

kat matrik pun orientasi ade poco-poco tapi steps dia agak laen' time mms kat uitm nie pn dorang wat poco-poco..satu malaysia rupanya amalkan aktiviti ini en' aku buat muka bongkak lah apa lagi sebab aku da expert..kih3! (tp ak lihat ramai jek yg boley..korg pn plkn en dlu??)


kelas CB' dalam ramai2 ini aku still kontek dengan bean a.ka faris jek' huhu

sampai sekarang kot kalau korang lihat poco-poco ini gila popular lah' sume generasi leh buat ape' family day buat aktiviti nie boleh tidak?? (oh bosan en?)..hehe' mane ade bes jek' atok aku pn boley joen nari dengan cucu-cucu die..tapi nanti aku da de anak cucu tak mahu lah aku aja mereka mende alah neh' aku nak turunkan ilmu shuffle ke break dance ke camne nak mosh ke crowd-surfing ke kat mereka leh x' mesti mereka puji2 ak atok paling rock n roll atas muka bumi dalam blog mereka kan..kan..kan..


ini kelas KN' aku tu ha..yang duduk gaya persis pramugari cantek menunjuk kearah cikgu ape name ntah aku lupa..hee


p/s: aku nak final da weh rabu neh..sila mohon doa restu ibu bapa yea eyda.tapi hari ini malas nak setadi buleh..penat maen futsal tadi petang..hee~ fb jom! haha