Friday, October 2, 2009

baju dan selamat tinggal.

ouh' ini bukan cerita sang nelayan dan baju ajaib ke ape ke..yadda..yadda..tetapi tentang satu mitos yang sampai sekarang macam jadi persoalan dalam diri aku.(ouh' sudah mula dengan bahasa baku..hee)

begini' betulkah kalau kita hadiahkan baju pada bf/gf kita itu tanda kita saying goodbye pada dy' bahasa remaja lah senang faham..camni..bagi baju jek pastu tidak lama itu kita break..haa..hambek' mnde ini betul kah?? ke hanya kebetulan?? ke takdir?? ke dorang memang mintak syarat nak baju before break?? ke baju itu ada sumpahan?? kenapa baju?? kenapa tidak keronsang ke' kueh donat ke' air mangga ke' dan agak-agak kalau aku ajukan soalan-soalan di atas ini pada umum kena baling dengan selipar tidak?? dan kenapa aku baru tahu semua ini..??

ohoo..kenapa tiba-tiba rasa nak cakap pasal ini' sebab saje..aku rasa aku x beri pun dy baju itu lagi' sebab da pos tapi tertulis salah alamat pula' biasa la kalo x wat careless memang bukan nama hidayati la..t-shirt led zeppelin (couple version) yg ak beli time pergi jakarta dulu untuk dy masih ada pada aku.sebab kan kalau salah alamat dy akan kembali ke sender semula.bila nak bagi ntah..huu'

dy tahu pasal tshirt itu tapi dy tatahu tshirt itu ada pada ak sekarang semula..dulu dy agak excited untuk baju itu' tatahu la sekarang dy excited lagi atau tidak' see' tak kan la ada niat mahu bagi baju padahal baju itu tidak bagi lagi (ayat ape lah ini) sudah boley break..wat lawak tom and jerry ape? maknanya tiada kena mngena baju dalam hal ini..' so punca break aku tiada kene mngena dengan kewujudan baju itu.(sebab-sebab lain takan aku nk cerita di sini..adoy' name pn tajuk entri ak baju..so bicara tentang baju saje oke)..=))

tapi' ramai pula yang meng-iya-kan mitos ini' but this is a myth people..not a fact! so usahkan rakan taulan percaya sangat' kalau la benar tade la orang mahu bagi sepersalinan baju untuk hantaran tuh' mari ganti dengan banglo mewah ke' kereta mini cooper ke' beberapa peti barangan habib jewel ke..kan..kan..kan..(aku pasti para gadis mesti m'angguk dgn pantas dan laju neh)..

p/s: actually sepanjang couple dgn dy dulu aku tapena beri apa-apa pd dy..dy ade la juge' n ak smpn bnde yg dy beri itu dgn baik dan stil pakai..' tu yang aku mmg nk sgt bg bju itu pd dy..dy mahu terima ke?? lalalala~