Friday, October 15, 2010

bosang bosang

bosan ni bosan..kerja banyak tapi saja nak rasa bosan..dah lama tak rasa bosan.facebook suka delete wallpost kawan-kawan saya.friends pun kadang dia hilang tanpa sebab.dua tiga hari baru muncul balik.biasa dia! bosan nie bosan..kerja banyak tapi saja nak rasa bosan.dah lama tak rasa bosan...eh ni apahal ulang ayat sama entah.

yea bosan nie bosan.

nak tulis surat aduan kat Mark Zuckerberg jup..doakan saya dilayan.dengar cerita si mark nie dia tak berapa nak busy sangat budak budak nak dekat final nie ramai pula yang deactivate fb..*apa kena mengana tak tahu lah.pandai pandai le kaitkan.

yea bosan nie bosan.

pernah minum air grape campur buah nenas? jangan..nanti tumbuh jerawat kat bawah bibir. this is a myth sebenarnya' tapi tang aku jadi pulak kan.tu la membahan orang hari tu suka yea kau eyda.mungkin akan terasa seksi dua tiga hari.lepas tu tiba-tiba rasa stress lain macam sebab semua tegur aku tindik bawah bibir.jerawat baka mana ni' menyala macam traffic light.takpe..layan je..


tengok! tengok! grape dan nenas..yummy! tapi saya umat yang elergic makan nenas sebenarnya.wuu wuu.gambar jerawat macam terlampau ganas lak nak publish.nanti orang keliru.ni zombie ke penyanyi rock..tettt!

yea bosan nie bosan.


eh..nak geli geli jup.bukan bukan maksud aku nak menjiwang jup..yang ini aku copy paste je.ambil kat fb je pun..perasan tak sekarang macam trend orang post notes tema tema keinsafan dan juga kejiwangan..yang sedih sedih..yang sweet sweet..yang aku nak baca pun tak sampai hati.siap suruh roomate baca dulu sedih ke tak.kalau sedih aku tak nak baca..hihi! dang! dang! tumbok ko eyda..!!


yang sedih tu rekaan apa? dah macam cerita korea dah aku rasa..tsk tsk


oke..nah nah..




Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)




Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya perut kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…



kan..kan..dulu aku pun keliru apa yang aku rasa.tapi sekarang aku tahu who i'm in love with.siapa aku sayang.siapa aku suka and siapa aku minat.yang minat ni serious kalau lebih seminggu aku minat kau memang bertuah..opsss! kadang kadang aku minat beberapa jam je..pastu aku lupa.pastu terserempak aku buat buat cam..ehh..nak minat balik lah.heh' memang nak kena maki.alaa..nama pun minat..


sayang? subjective..dekat siapa yang kau rasa layak kau akan cakap. aku sayang lah kat kau..eh' sayang gila kat u..nanti belanja i beg gucci lagi taw..kau ingat kasih sayang boleh di jual beli!! *eh..tiba-tiba je kan aku ni..


suka? setiap orang perspective dia lain lain..siapa yang aku suka..siapa yang kau suka..siapa yang mereka suka..siapa yang dia suka mesti lain lain..nak sama tak versatile la bumi nie bro..!


cinta? jeng jeng jeng..ini lagi subjective.kena pandai handle sendiri sendiri punya emosi la ber...benda ni kadang kadang boleh bagi kita semangat yang fulamak!!!..sampai sendiri pun pelik macam mana aku dapat semangat macam ini sekali punya sabar dan tabah.semua sebab benda ni la ea' kadang kadang orang yang kita cinta tu la selalu buat kita sakit.tapi dia je boleh heal kita balik..alaa..korang mesti pernah rasa..tanak la ulas panjang..masing masing dah besar kan..kalau tak pernah rasa memang superlame! eh' tiba tiba marah..tak lah i tengah baik hati..


ini jadi sumber inspirasi aku..ewooh! begini bunyinya..when u are down to nothing..Allah will lead  u to something..jangan sebab semua ni nak benci benci yea.patut bersyukur..ehem ehem..ni aku ingat kan kat diri sendiri juga..kadang kadang aku pun lupa semua nie ye tak..hihi


yea bosan nie bosan.. :) 


oke fine lah fine..tak jiwang dah..biar lah kat kite..huhu


p/s: tettt! tettt!  :')