Saturday, November 28, 2009

aku nak jadi anai-anai boleh?

I don't like to be pushed to make decisions. Aku memang suka tanya banyak soalan dalam apa jua keadaan, contoh cerita nur kasih semalam' ohoy' aku tak pernah tonton pun cerita tuh' tiba-tiba nak joen tonton last episod' macam biasa dalam ramai-ramai umat yg tonton tuh sorang pun tak bekerjasama dengan aku' kesian aku cakap dengan pasu bunga saje' ceh!

aku suka tanya mende yang melibatkan hidup aku. Tanya lelaki yang mahu dekat sama aku apa dia nak, tanya semua orang apa yang mereka buat sekarang untuk aku fikir apa aku nak buat.

Because at least for once dalam hidup aku, berilah aku buat perkara untuk diri aku sendiri. Bagilah aku fikir, lambat sikit tak apa janji aku happy. It's not that hard isn't it?


Is it some kind of power struggle dalam dunia ni yang kebanyakan orang hendak control semua perkara termasuk hidup orang lain. Does it satisfy them secretly? Or what?

ouh' macam tiada kaitan kan nur kasih dengan semua bebel-bebel neh ' sebab aku malas cerita panjang' semua orang tahu perangai aku' suka tanya pendapat orang lain tapi last-last aku buat decisions sendiri' aku banyak buat benda tanpa aku fikir panjang'..aku dah buat keputusan aku tolak untuk transfer ke shah alam' for many reason' lagi aku dekat dengan kau' lagi susah aku nak lupa kau'  itu yang kau nak kan' so diam!

then..why heh? disebabkan satu benda jadi dalam hidup kita boleh ubah perilaku kita tiba-tiba?

lagi tiba-tiba rasa macam mahu jadi anai-anai' makan apa depan mata' aku saket perotlah makan lemang dari semalam dengan nasi carrot pastu ada tempoyak' pastu aku bantai tidur macam beruang.

p/s: imissyou